Dwadzieścia najlepszych darmowych skryptów do 3ds maxa!

Przedstawiam dwadzieścia najlepszych(oczywiście według mnie) darmowych skryptów do 3ds maxa. Skrypty potrafia znacznie przyspieszyć workflow poprzez zwykłe ułatwiacze znajdujące się w „Lepszy workflow” po wiele użytecznych narzędzi -> ” Ciekawe narzędzia”) dzięki którym znacznie łatwiej i szybciej będzie można np. rozmieścić książki na półkach ;) Ponadto istnieje wiele generatorów do podłóg, trawy czy nawet miast, znajdziesz je w ” Generatory”. Istnieje także kilka narzędzi dla renderingu, aby je zobaczyć wystarczy rozwinąć „Render”. Możliwe ,że z czasem wpis ten będzie sie rozrastał poprzez dorzucanie nowych skryptów , informacja o tym prawdopodobnie znajdzie się na fanpagu na Facebooku oraz w newsletterze ;)
Czytaj więcej

Komputer do grafiki 3D

Uwaga! Wpis ten jest już dość wiekowy, więc zarówno ceny jak i zestawy mogą już być przestarzałe.

Jaki komputer do grafiki 3D? Na co zwrócić uwagę? Który z podzespołów jest najważniejszy? Czy potrzebny jest potężny zasilacz? Co to jest Cuda i czy jej potrzebuje? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w tym wpisie ; )
Czytaj więcej

Vray Frame Buffer – opis

Do czego służą przyciski na górnym pasku Frame Buffera od Vray? Po co to puste rozwijane menu? Co to za magiczne przyciski na dolnym pasku? Czy można w jakiś sposobów wykonać korekcje kolorów w okienku Frame Buffer? O co chodzi z formatem vrimg? Czy możemy tworzyć historie renderów? To tylko część pytań, jakie można zadać w kontekście obsługi Frame Buffera Vraya. Na wszystkie pytania znajdziesz odpowiedź poniżej więc ruszajmy.
Czytaj więcej

Export plików z 3ds max

3ds max ofertuje export obiektów do aż 18 formatów. Wszystko po to abyś mógł sobie spokojnie przerzucać obiekty między wybranymi programami, ale czy aby na pewno? Chyba nie do końca, bowiem do 3dsa możesz zaimportować pliki z aż 29 formatów! Między innymi możemy bez problemu zaimportować pliki z Solidworks, Adobe Ilustratora, Mayi, Autocada, Collady, Inventora i co najważniejsza ze Sketchupa. W internecie można znaleźć mnóstwo tematów na forach odnośnie tego, jaki wybrać format plików, aby wyeksportować do programu Sketchup. Dlaczego tak jest? A bo najwidoczniej Autodesk nie za bardzo chce, aby ktoś używał innych programów niż ich stąd wyeksportowanie obiektów do niektórych z nich jest takie trudne :) Niżej w poście można przeczytać, jakiego formatu należy użyć, aby przenieść obiekty do SKP.
Czytaj więcej

Czym sie różni meshsmooth od turbosmooth i jak działają?

Jaki modyfikator lepszy do wygładzania obiektów, Meshsmooth czy turbosmooth? Ciężko jednoznacznie stwierdzić, który lepszy. Mówi się, że turbosmooth jest szybszy, tak nawet twierdzi sam Autodesk. Według mnie faktycznie coś musi być na rzeczy, bo przy obiekcie z gęstą siatką turbo radzi sobie o wiele lepiej. Na uwagę zasługuje świetna funkcja Turbosmooth Isoline Display, dzięki, której możemy ukryć wygląd siatki po nadaniu modyfikatora.
Czytaj więcej