Przyspiesz swój rendering Vray
Dziesięć wskazówek, które sprawi, że Twój rendering Vray może być szybszy
Vray render od Chaos Group to dobry silnik renderujący, dzięki czemu w zadziwiająco krótkim czasie możesz uzyskać bardzo dobre wizualizacje nawet na przeciętnym sprzęcie. Jednak nieprawidłowe ustawienia mogą sprawić efekt odwrotny. Wszystkie wskazówki są oparte o własne doświadczenie w ustawieniach różnego rodzaju scen.
1. Nie używaj zbyt wysokich ustawień Irradiance Map dla dużych wizualizacji
- Dla wizualizacji większych niż 3600 zmień swoje ustawienia w Irradiance Map na min rate/max=-4; -3 (czyli ustawienie „very low”) z interp. samples=25, aby nieco wszystko wygładzić albo dla lepszej jakości min rate/max=-4;-2″
2. Jeśli masz dużo ramu
- Zwiększ przydział pamięci ram w Render Setup -> System. Uwaga! Rób to rozsądnie, nadanie zbyt wielkiej ilości może spowodować zawieszenie programu. Możesz także zmniejszyć rozmiar Reder region division z 64 na 16, przyspiesza to ciut render.
3. Nie używaj wysokich ustawień antialiasingu
- Jeśli renderujesz w wysokich rozdzielczościach czyli powyżej 3600 warto ustawić Antialiasing Type: Adaptive DMC ustawiając wartości Min Subdivs/Max Subdivs:-1;2 w przeciwnym wypadku moim zdaniem mija się to z celem a wydłuża znacznie rendering
4. Nie używaj wysokich ustawień Refection/Refraction
- W Render Setup -> Vray-> Global Switches nie ustawiaj wysokiej wartości Max Depth, wartość 2 w zupełności wystarczy.
5. Wyłącz opcje „reflect on backside”
- W Material Editor -> VrayMtrl-> zakładka options wyłącz reflect on back side, włączenie tej opcji nie ma aż tak wielkiego wpływy na wygląd finałowego renderu a dość mocno może go spowolnić.
6. Nie używaj map BUMP z Interpolation
- W Material Editor włączenie opcji Use Interpolation w Reflection\Refraction wraz z Bump mapą spowoduje dramatyczne spowolnienie renderingu i stworzenie szumów.
7. Zmniejsz rozdzielczość wizualizacji
- Jeśli Twój komputer cięzko radzi sobie z większymi rozdzielczościami (powyżej 2400) warto nie renderować w wysokich rozdzielczościach, a nauczyć się powiększać obrazy bez większej straty na jakości w np. Photoshopie.
8. Nie przesadzaj z ilością SUBDIVS
- W Material Editor->Reflection oraz Refraction nie przesadzaj z ilością Subdivs. Jeśli używasz Light Cache z duża ilością Subdivs(zalecam 2000-2500 dla dużych rozdzielczości,1000-1300-dla małych) to ustawienie powyżej 20-30 w material editor jest tylko marnowaniem czasu.
9. Zwolnij pamięć ram
- Dobrze jest przed startem renderingu zwolnij najbardziej jak to możliwe pamięć ram wyłączając zbędne programy, które działają w tle jak np. program antywirusowy.
10. Bump map
- Gdy nie ma takiej potrzeby nie używaj map typu Bump, znacznie spowolni Twój render.