Czy trójkąty i wielokąty to takie wielkie zło?

Odpowiadając na pytanie w tytule: tak i nie. Wiele ludzi jednak uważa, że trójkąty i n-gony to zło i trzeba na siłę wyrzucić je z obiektów, nie zawsze tak jest. Zależy to od tego, w którym miejscu na obiekcie owy wielokąt(n-gon) bądź trójkąt występuje oraz do czego będzie przeznaczony ten obiekt. Zdarza się jednak tak, że zdecydowanie wygodniej i lepiej jest zastosować trójkąt(triangle) niż na siłę wciskać czworokąt(quad). Zaczniemy jednak od krótkiego wyjaśnienia czym są kolejno: quad, triangle i n-gon.
Czytaj więcej

Wstęp do 3ds max : Panel menu

Czwarta i ostatnia część wstępu do programu 3ds max. Tym razem tematem jest Panel Menu. W skrócie jest to przyczepiony pasek na samym górze okna programu. Zupełnie jak panel boczny zawiera masę funkcji pogrupowanych tematycznie. Omówię każde z rozwijanego menu po kolei, zaczynając od lewej strony .
Czytaj więcej

Wstęp do 3ds Max : Panel boczny

Ostrzegam! Długi tekst:P Ale warty uwagi :)

Panele boczne są według mnie najważniejszą częścią interfejsu 3ds maxa poza oczywiście viewportami ;) . Umożliwiają one szybki dostęp do większości poleceń związanych z modelowaniem, teksturowaniem i animowaniem. Oprócz tego możemy znaleźć w nich polecenia służące do zarządzania wyświetlaniem obiektów w scenie czy narzędzia pomocnicze.

Czytaj więcej

Wstęp do 3ds max : Ogólnie

Pierwotnie nie chciałem robić z tego wielkiego poradnika, planowałem zmieścić się w jednym poście czy artykule, jak zwał tak zwał. Jednak podczas pisania szybko do mnie dotarło, że 3ds max jest tak bardzo rozbudowany i posiada tyle genialnych funkcji, że nie było by to fair gdybym tylko „liznął „ ten temat . Postawiłem na szczegółowość wprowadzenia, jest tego sporo, bo aż cztery wpisy jednak sporo skracałem i wiele elementów opisze w osobnych artykułach.

Przede wszystkim musisz sobie zdać sprawę z tego , że modelowanie w programie nie będzie takie proste jak posmarowanie chleba masłem. Jednak, jeśli grafika jest tym, co Cię bardzo interesuje i chciałbyś, aby stała się Twoja pasja i jeszcze najlepiej mógłbyś zarabiać na tym , to żaden interfejs programu nie będzie Ci straszny.
Czytaj więcej