18_main

Jak zmienić jednostkę miary?

Podstawą aby uzyskać realistyczną wizualizacje jest wykonanie modelu w odpowiedniej skali. Mowa oczywiście o tym aby tworząc różne obiekty zawsze starać się zrobić to zgodnie z rzeczywistymi wymiarami. Po co to robić? A po to bo w programie dodając oświetlenia tworzysz jakby symulacje rzeczywistości – tak ja to nazywam ; ) Przechodząc do sedna należy używać odpowiednich jednostek przy modelowaniu, skoro my używamy systemy metrycznego , to w takim razie warto by przestawić jednostkę w 3ds maxie z domyślnej Generic Units na cm/m. Pomoże to także przy eksportowaniu modelu do innego programu ; ) Poniżej kilka prostych kroków ukazujących jak łatwo zmienić jednostkę.
Odszukujemy na pasku menu Customize i wchodzimy w Units Setup

 

Pojawi się okienko Units Setup , wybieramy Metric rozwijamy menu i moim zdaniem najlepiej jest wybrać centrymetry, tak samo należy ustawić w System Unit Setup. Klikamy ok i to tyle, zmiany już zostały wprowadzone, nie ma potrzeby resetowania programu.