Kolejny tuzin darmowych skryptów!

Kolejna paczka darmowych skryptów. Tym razem dwanaście.

Kliknij obok ,aby przejść do pierwszej części wpisu zawierającego dwadzieścia darmowych skryptów.


Dlaczego w nowym wpisie a nie dorzuciłem do starego? Dlatego, że poprzedni wpis ma już prawie rok i nie zobaczysz go już na stronie główne ja jedynie na podstronie Blog : ) Tym razem nie ma także żadnego podziału na Lepszy Workflow czy Rendering tylko kolejność alfabetyczna ;)

Skryptów i pluginów ciągle przybywa ale sądzę, że umrą one śmiercią naturalną dzięki wprowadzeniu przez Autodesk do nowej wersji maxa Max Creation Graph(MCG) czyli narzędzia opartego na nodach do tworzenia własnych modyfikatorów itp. ale o tym może niedługo na blogu : )

Czytaj więcej

Strony z darmowymi mapami HDRi

HDRI czyli High Dynamic Range Imaging chyba nie trzeba nikomu przestawiać ani wymieniać ich zalet czy wypisywać do czego służa. W sieci istnieje mnóstwo stron z płatnymi mapami HDRi świetnej jakości jak np. hdri4you.com lub hdri-locations.com . Istnieją również polskie strony z mapami HDRi do kupienia czyli vizpeople oraz znany na całym świecie evermotion. Podstawowe pytanie czy darmowe mapy HDRi są dobrej jakości i czy w ogóle są czegoś warte? Oczywiście, że tak! Są tak samo profesjonalne jak te płatne. Czy są unikatowe? Nie bo wiele osób zna już te strony stąd często na różnych stronach o tematyce grafiki 3D możemy znaleźć rendery różnych osób z tą samą HDRi i nie ma w tym nic złego ;)
Ważne! Nie mam pojęcia, które z mapek można używać komercyjnie ,a które nie. Warto przeczytać na stronie co możemy zrobić , a czego nam nie wolno. Zazwyczaj jednak darmowe materiały są tylko dla prac niekomercyjnych.
Czytaj więcej

Dwadzieścia najlepszych darmowych skryptów do 3ds maxa!

Przedstawiam dwadzieścia najlepszych(oczywiście według mnie) darmowych skryptów do 3ds maxa. Skrypty potrafia znacznie przyspieszyć workflow poprzez zwykłe ułatwiacze znajdujące się w „Lepszy workflow” po wiele użytecznych narzędzi -> ” Ciekawe narzędzia”) dzięki którym znacznie łatwiej i szybciej będzie można np. rozmieścić książki na półkach ;) Ponadto istnieje wiele generatorów do podłóg, trawy czy nawet miast, znajdziesz je w ” Generatory”. Istnieje także kilka narzędzi dla renderingu, aby je zobaczyć wystarczy rozwinąć „Render”. Możliwe ,że z czasem wpis ten będzie sie rozrastał poprzez dorzucanie nowych skryptów , informacja o tym prawdopodobnie znajdzie się na fanpagu na Facebooku oraz w newsletterze ;)
Czytaj więcej

Modelowanie w 3ds max – Tworzenie budzika Clocky

1. Część pierwsza - modelowanie kółka

    W pierwszej części tutoriala nauczysz się:

      - obsługi podstawowych narzędzi w Editable Poly
      - łączenia dwóch obiektów w jeden
      - zaostrzania krawędzi obiektów
      - modelowania na podstawie obrazka referencyjnego wrzuconego do programu

2. Część druga - bazowy kształt clockiego

    W drugiej części tutoriala nauczysz się:

      - tworzenie zarysu obiektu przy pomocy Editable Spline
      - zagęszczania siatki
      - usuwania niechcianych trójątów
      - modelowania na podstawie obrazka referencyjnego wrzuconego do programu

3. Część trzecia - modelowanie szczegółów kształtu budzika

    W trzeciej części tutoriala nauczysz się:

      - tworzyć kontrolowane dziury w obiektach ,aby umieścić w nich przyciski
      - rozdzielać jeden obiekt na kilka
      - wygładzać kształt obiektu

4. Część czwarta - modelowanie szczegółów kształtu budzika

    W czwartej części tutoriala nauczysz się:

      - tworzyć kontrolowane dziury w obiektach ,aby umieścić w nich przyciski
      - rozdzielać jeden obiekt na kilka
      - wygładzać kształt obiektu

5. Część piąta -modelowanie guzików

    W piątej części tutoriala nauczysz się:

      - tworzyć proste guziki za pomocą editable poly i spline

Tworzenie sztangielki z obciążeniem

Tutorial skierowany jest do osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z 3ds maxem ale maja chociaż pojęcie o zapisywaniu plików i ich zalecanych zasadach :P Standardowa sztangielka posiada średnicę 2,5cm oraz długość całkowitą od 35cm do 40cm. Uchwyt jest długości 14-16cm , a miejsca na talerze z obciążeniem posiadają długość 10,5-12cm. Sam gryf zrobimy z dwóch cylindrów, jeden będzie miejscem na talerze natomiast drugi to już uchwyt i potem to połączymy w jedno .
Czytaj więcej

Strony z darmowymi modelami

Może się zdarzyć, że będziesz zawalony zleceniami czy jakąkolwiek pracą i nie będziesz w stanie zrobić wszystkich prostych modeli 3D na czas oddania wizualizacji. Masz trzy wyjścia:

  • Możesz kupić gotowe modele wysokiej jakości
  • Możesz ściągnąć darmowe modele, które są z oczywistych powodów gorszej jakości
  • Możesz stworzyć swoją własną bibliotekę modeli(o czym już pisałem we wstępie) i później łatwo dodawać swoje gotowe modele bez czasochłonnego wtórnego modelingu

Czytaj więcej